
28 jan Suggestie, melding of klacht? De ombudsdienst!
We vinden het belangrijk dat je je goed voelt op onze school. Maar ook als het mis gaat, zijn we er voor jou. Bij onze ombudsdienst kan je terecht met jouw suggestie, melding of klacht. Maar wat doet de ombudsdienst precies? En hoe kan je hen bereiken? Maak kennis met Olivier en Ann*.
Olivier: “De ombudsdienst ziet toe op een correcte toepassing van ons centrum- en evaluatiereglement. We bemiddelen tussen cursisten en GO! CVO Antwerpen en zoeken samen met jou en de betrokkenen een oplossing. Heb je bijvoorbeeld een geschil of discussie met een leraar of een andere CVO-medewerker? Of ben je in aanraking gekomen met pestgedrag binnen GO! CVO Antwerpen? Dan kan je bij ons een melding doen. Wij gaan ermee aan de slag.”
Wat zijn de volgende stappen?
Olivier: “We beantwoorden alle meldingen binnen de 3 werkdagen. Soms starten we een onderzoek op. Dan vragen we de betrokkenen (leraren, cursisten, opleidingsverantwoordelijken, administratie …) om extra informatie via e-mail of telefoon. We analyseren data in ons computersysteem, lezen deliberatieverslagen na … Wij, als ombudsdienst, zijn neutraal en onpartijdig. Samen zoeken we met alle betrokkenen een oplossing of een rechtzetting. Indien nodig en mogelijk zorgen we voor een verzoening.”
Wat maakt jullie een goed team?
Olivier: “Zowel Ann en ik kennen het centrumreglement en evaluatiereglement door en door. We hebben beiden een luisterend oor. Is één van ons niet zeker van zijn/ haar werkwijze of beslissing? Dan komen we samen en overleggen we met elkaar. En tot slot hebben we hetzelfde doel voor ogen: zo snel mogelijk de best mogelijke bemiddeling bieden waarbij iedereen zich goed voelt.”
Heb je een melding?
Olivier: “Dan kan je mailen naar ombudsdienst@cvoantwerpen.be of een melding maken via de contactpagina op www.cvoantwerpen.be. Heb je liever een persoonlijk gesprek? Dan kan je ook een afspraak vragen of telefonisch contact opnemen. Beschrijf kort waarover het gaat, vermeld je cursusnummer of naam van je leraar. Zo kan de ombudsdienst meteen aan de slag met je melding. Hou je ook steeds aan de gemaakte afspraak. Ook op Moodle vind je meer info.”
*Bij afwezigheid van Olivier, is Ann plaatsvervangende ombudspersoon.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.