ISO 9001

Entrepreneurship in serious (gaming)

 

Entrepreneurship in serious (gaming) in het kort


  •  Leonardo da Vinci Transfer van Innovatie, een specifieke actie binnen het Programma 'een Leven Lang Leren' van de Europese Commissie
  • Het project loop van oktober 2012 tot september 2014.
  • 7 partners uit België, Spanje, Denemarken, Griekenland en Roemenië

 

Entrepreneurship in serious (gaming) in het lang

 

Men wordt niet geboren met een ondernemersgeest. Integendeel, het is een attitude die moet worden aangeleerd en gestimuleerd. Dit moet in het achterhoofd gehouden worden wanneer men het heeft over jonge mensen die ondanks hun motivatie nog geen carrière als ondernemer hebben opgebouwd. Een van de meest efficiënte methodologieën in dit kader is het gebruik van oefeningen gebaseerd op simulatie, wat de deelnemers zal stimuleren om concrete acties uit te voeren en levensechte beslissingen te nemen.

Door het project SEE A Game (www.seeagame.eu) te coördineren in het verleden werkte CVO Antwerpen samen met andere Europese organisaties aan 2 spelen die deze ondernemingsattitudes stimuleren. Deze spelen zijn nog steeds beschikbaar via projects(at)cvoantwerpen.be.

De digitale samenleving evolueerde snel de voorbije jaren. Sociale netwerken werden de ideale omgeving om op een informele manier digitale vaardigheden aan te leren. Maar waarom zouden deze sociale netwerkomgevingen zoals Facebook ook niet geschikt zijn om op een informele manier ondernemingsattitudes te ontwikkelen?
Door eerst SEE A Game onder de loep te nemen, zal het Entrepreneurship in Serious (Gaming) consortium een spel ontwikkelen dat toekomstige ondernemers binnen de opleiding bedrijfsbeheer toelaat hun ondernemersvaardigheden aan te scherpen.

Print Friendly and PDF